تبلیغات
◄ کلوب ما می مانیم ... ma_mimanim ► - ♦ ژست هنرمندان فراری با چاشنی ابتذال ♦
◄ کلوب ما می مانیم ... ma_mimanim ►
♣ زندگی را تو بساز، نه بدان ساز كه سازند و پذیری بی حرف ، زندگی یعنی جنگ، تو بجنگ، زندگی یعنی عشق، تو بدان عشق بورز ... ♣

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

♦ ژست هنرمندان فراری با چاشنی ابتذال ♦





کیهان نوشت:

برخی بازیگران و سینماگران كه همه شهرت خود را مدیون فضای فرهنگی داخل ایران هستند، به هنگام خروج از كشور ژست های مبارزه با اختناقی می گیرند كه اساسا به آنها نمی آید و این در حالی است كه پس از خروج از كشور معمولا دچار سقوط هنری و حاشیه نشینی می شوند.
این واقعیت تبدیل به سوژه ای برای داریوش سجادی از مخالفان مقیم خارج كشور شده تا به ارزیابی رفتار كسانی چون گل شیفته فراهانی، سوسن تسلیمی، محسن نامجو و ... بپردازد.

سجادی در وبلاگ خود - سخن - مصاحبه گل شیفته فراهانی با شبكه بی بی سی را مورد توجه قرار داد و نوشت: او به كرات در مصاحبه با بی بی سی روی این محور تاكید كرد كه در ایران وی و امثال او از آزادی بیان مطابق با خواست قلبی و بلكه عقلی شان محرومند. من ادعای افرادی مانند گل شیفته را ناشی از خودشیفتگی می دانم تا واقعیت! خود شیفتگانی كه به مجرد خروج از كشور، با ابتلا به نسیان و غرور، بی التفات به آن می شوند كه اگر ستاره اقبال شان در عرصه های فرهنگی آن جامعه درخشید در ذیل همان نظام حاكم بر آن جامعه و مناسبات و رسم و رسومات اداری حاكم بر ساز و كارهای فرهنگی همان جامعه درخشیده و این كمال بی معرفتی است كه پیاز نظام را بخورند و به مجرد فربه شدن و آغاز فصل ثمردهی ناگهان به آغوش غریبه بلغزند و بانگ و فریاد برآرند كه آزادی نیست!

او می افزاید: من نمی دانم امثال گل شیفته برای طی مدارج پیشرفت و ترقی در ذیل همان نظام كه وی آن را متهم به اعمال محدودیت برای درخشش ایشان می كند محتاج چه چیز دیگری بوده كه از وی مضایقه شده؟ او در حالی رثای اعتراض خود در نبود آزادی بیان و پیشرفت در ایران را در بی بی سی بلند كرده كه در ذیل همان نظام جمهوری اسلامی آخرین و بالاترین جوایز و مدارج را از حكومت دریافت كرده. كسب سیمرغ بلورین بهترین و جوان ترین بازیگر نقش اول بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر برای فیلم درخت گلابی و كسب مقام بهترین بازیگر بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در دو فیلم بوتیك و اشك سرما، كسب چنین مدارج و افتخاراتی اگر موید امكان وی برای درخشش در ذیل همان مناسبات به زعم ایشان خفقان آور نیست پس چگونه قابل توجیه است؟

سجادی با لحنی طنزآمیز اضافه می كند: گل شیفته در حالی مدام در مصاحبه هایش از نبود آزادی بیان و حیات و اندیشه در كشورش گلایه می كند كه برای مخاطب ناآشنا با ایشان چنین توهمی پیش می آید كه خلق الساعه با اندیشمندی مبرز از جنس «هانا آرنت» یا «رزآ پاركز» و «ژانت رنكین» و «مادام پیر كوری» یا «سیمون دوبووار» و «روزالین یالو» و «ژان دارك» و یا «جمیله بوپاشا» مواجه شده كه همه استعدادها و نبوغ فزاینده اش توسط رژیمی سفاك و دیكتاتور در ایران به صلابه كشیده شده.

سجادی در ادامه می نویسد تنها تفاوتی كه در گل شیفته ایران نشین و خارج نشین طی این مدت ملاحظه شده، فقدان روسری بر سر ایشان است. و اضافه می كند نمی توان منكر شد كه مخالف خوانی بدون پشتوانه نظری و فكری، بخشی از اطوار هنرمندانی شده كه به دلایل غیرسیاسی از كشور خارج می شوند اما ظواهر سیاسی برای این كار می تراشند.

داریوش سجادی به وضعیت مبتذل و سقوط آمیز برخی از پیشینیان «فراهانی» اشاره كرد و یادآور شد: گل شیفته در حالی در حسرت نبود آزادی در ایران شكوه به بی بی سی می برد كه پیش از او كسانی از جنس او كمابیش با ادعاهائی مشابه ایران را ترك كردند و جو زده و مدهوش جاذبه ها و ظواهر شهر فرنگ ناگهان احساس به ایشان دست داد و جامعه هنری جهانی را حریصانه چشم انتظار انفجار استعدادها و هنرهای بدیع و نامكشوف خود كردند. انتظاری كه با همه ادعاهای بلوغ و فرهیختگی و شعور نهایتا به چند اجرای سكشوال و اروتیك ختم شد! از جمله سوسن تسلیمی بازیگری كه در دهه 60 اقبال پیدا كرد. او با هجرتش به آزادی! توقع شكوفایی را نزد شیدائیانش فراهم كرد اما در كمال تحیر از ابتذال و ركیك گویی چارواداری در درام «خانه جهنمی» ]با مضمون صرف پایین تنه![ سر در آورد.

نمونه دیگر «سعید شنبه زاده» كه در بستر فرهنگی ایران خرامید و بالید و گروهش از اولین تا دوازدهمین جشنواره موسیقی فجر حضوری خوش اقبال داشت و برگزیده ششمین جشنواره موسیقی شد اما به «سنت مالوف اسلاف» باشعار نبود آزادی سر از پاریس درآورد و در مصاحبه با BBC نوید آن را به جامعه هنردوستان جهانی داد كه بزودی قصد آن را دارد تا «لخت مادرزاد»! بر روی صحنه برای علاقه مندان برقصد!

تو گویی همه دغدغه جامعه هنری جهان رویت ما تحت عریان و اسافل اعضا و قر 360 درجه ]...[ مشارالیه است و همه شكوفائی هنر جهانی معطل و منتظر ملاحظه برهنگی اندام این رقاص است. بر همین روال بجوئید «محسن نامجو» را كه از قرائت قرآن شروع كرد و زمانی سراینده و نوازنده قطعه عاشورا برای بیست وششمین جشنواره تئاتر فجر شد و با آغاز فصل برداشت متوجه شد در ایران آزادی نیست و با هجرت به غرب، شیفتگانش را حریصانه چشم انتظار فوران هنرش در دنیای آزاد كرد، انتظاری كه به شهوت خوانی مشارالیه در كنسرت «بی نظیر» ختم شد!

داریوش سجادی در پایان «ابتذال گردی» و «هوس طلبی» برخی شبه هنرمندان فراری و فیگور سیاسی و اپوزیسیونی و آزادیخواهی آنها را به ماجرای همان كسی تشبیه كرد كه به داروخانه می رفت و می پرسید «آقا نفت دارید». او نوشت: شیوه «مرثیه نبود آزادی» در ایران توسط برخی هنرمندان مذكور، فرهنگ سیاسی را به ابتذال می كشد.









http://up.iranblog.com/Files/dd3dcce1eba343bc9cc5.gif



Can you have an operation to make you taller?
دوشنبه 27 شهریور 1396 04:17 ب.ظ
naturally like your web site but you need to check the spelling on quite a few of your posts.
A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the truth
on the other hand I'll surely come again again.
sooaloisi.wordpress.com
سه شنبه 24 مرداد 1396 11:11 ق.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of your website.
It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?
Fantastic work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : تیم مدیریت کلوب ما می مانیم ▬

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان



دریافت كد ساعت

كد آهنگ

كد موسیقی

كد تعیین وضعیت یاهو

چت روم

چت روم

page rank google پیج رانك گوگل این وب